1. Šta je to auto-kuka ?

1. Auto-kuka je uređaj koji se montira na vozilo i služi za vuču prikolice.

 

2. Šta je to prikolica ?

2. Prikolica je putničko vozilo koje se kači na automobil i ostala vozila.

 

3. Šta je potrebno za dobijanje treće tablice ?

3. Za dobijanje treće tablice potrebno je sledeće:

a) račun proizvođača prikolice,

b) atest prikolice od instituta za motorna vozila,

c) tehnički pregled prikolice,

d) atest kuke,

e) zahtev za izdavanje treće tablice (u SUP-u).

*Kupovinom prikolice u Metalu dobijate dokumente pod (a,b,c).

 

4. Da li prikolica mora da poseduje naletnu kočnicu ?

4. Prikolica,

- ukupne mase do 750kg ne treba da poseduje naletnu kočnicu,

- ukupne mase izmedju 750kg i 1.500kg treba da poseduje naletnu kočnicu,

- ukupne mase preko 1.500kg treba da poseduje hidrauličnu naletnu kočnicu.

 

5. Koliko mogu da opteretim auto-kuku ?

5. Maksimalna (vertikalna) težina naleganja na auto-kuku je 50kg. To znači da prikolica mora biti izbalansirana. Ovu težinu nemojte mešati sa maksimalnom (horizontalnom) vučnom težinom. Maksimalna težina koju auto-kuka može da povuče je uvek veća od vrednosti koja stoji u tehničkom kartonu vozila. Zapamtite da auto-kuka služi za vuču, a ne za nošenje.

 

6. Šta je to torziona osovina ?

6. Torziona osovina je osovina koja radi na principu torzionih sila (sila uvijanja). Za razliku od starih sistema osovina (gibnjevi, platne, amortizeri), torzione osovine su se pokazale znatno bolje. Kod torzionih osovina točkovi amortizuju nezavisno.

 

7. Postoje li namenske prikolice ?

7. Da, postoje namenske prikolice. Metal je do danas uradio prikolice za prevoz robe široke potrošnje (pogodno za SUR, TUR), prikolice za pekare, pokretne kioske, prikolice za prevoz konja, prikolice za prevoz pasa, prikolice za prevoz pčela, prikolice za prevoz skutera, prikolice za prevoz motocikala, prikolice za prevoz motornih sanki, prikolice za prevoz lakih a kabastih materijala, itd....